Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim (ul. Ostrowiecka 18, 21-300 Radzyń Podlaski, tel: 83-352 74 15, email: pinb@radzyn.pinb.gov.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2017-08-17.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Roman Belniak, e-mail: pinbradzyn@pra.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 83 352 74 15. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim zobowiązuje się zapewnić dostępność strony BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.pinbradzyn.bip.lubelskie.pl

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • pliki PDF, DOC opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego,
  • niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo,
  • strona zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie dokumentów bez poprawnie zaznaczonej logicznej struktury, lub PDF są skanami dokumentów.

Oświadczenie w sprawie dostępności sporządzono dnia: 30.03.2021.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Koordynator ds. dostępności ( osoba kontaktowa ): Roman Belniak
e-mail osoby kontaktowej: pinbradzyn@pra.pl
nr telefonu osoby kontaktowej: 83 352 74 15

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt . Osobą kontaktową jest Roman Belniak. Kontaktować można się przez:

  • adres e-mail: pinbradzyn@pra.pl
  • elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /pinbradzyn/SkrytkaESP
  • telefonicznie: nr te. 81 352 74 15
  • pisemnie na adres urzędu: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim ul. Ostrowiecka 18 , 21-300 Radzyń Podlaski

W tytule wiadomości prosimy wskazać: „dostępność cyfrowa”.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

      Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie
- wskazanie strony internetowej lub aplikacji, której żądanie dotyczy
- sposób kontaktu - sposób przedstawienie informacji – w przypadku potrzeby otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

     Zapewnienie przedmiotowej dostępności cyfrowej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie sposobu lub terminu nie jest możliwe, urząd niezwłocznie powiadomi wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia oraz terminie realizacji żądania (nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem). Podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

    W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, wnoszący żądanie może złożyć do podmiotu publicznego skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej. Po wyczerpaniu procedury można złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich . Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Adres:     Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim
                ul. Ostrowiecka 18, 21-300 Radzyń Podlaski .

    Siedziba urzędu znajduje się na pierwszym piętrze budynku mieszkalno-usługowego przy ulicy Ostrowieckiej 18 w Radzyniu Podlaskim . Brak ułatwienia dostępu poprzez podjazd lub windę. Wejście do siedziby Inspektoratu znajduje się od strony północnej (od strony skrzyżowania ulic Gen. Dąbrowskiego i Pocztowej). Siedziba Inspektoratu jest wyraźnie oznakowana tablicą informacyjną umieszczoną obok wejścia głównego do budynku. Na tym samym piętrze mieści się siedziba Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej „Mój Dom” oraz Lokalny Punkt Pomocy  Pokrzywdzonych Przestępstwem. Miejsca  parkingowe znajdują się wzdłuż ulic : Ostrowieckiej, Gen. Dąbrowskiego oraz Pocztowej . Najbliższe miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się w promieniu ok.100m od wejścia głównego. W siedzibie PINB w Radzyń Podlaskim brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych
   Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu Podlaskim zapewnia kontakt:

  • telefoniczny: 83 352 74 15,
  • korespondencyjny: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Radzyniu        Podlaskim, ul. Ostrowiecka18, 21-300 Radzyń Podlaski
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej: e-mail: pinbradzyn@pra.pl lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /pinbradzyn/SkrytkaESP

W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Obsługa interesantów: w pomieszczeniach biurowych Inspektoratu.
Osoby z niepełnosprawnościami mają zapewnioną wszelką możliwą pomoc w kontakcie z PINB w Radzyniu Podlaskim. Obsługa osób niepełnosprawnych przez sygnalizację przywoławczą – kontakt telefoniczny.
Brak możliwości bieżącej obsługi przez tłumacza języka migowego.
W celu umówienia wizyty na miejscu i skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego prosimy zgłosić wniosek co najmniej 7 dni roboczych przed wizytą w PINB. Wniosek można złożyć pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną lub telefonicznie, z krótkim opisem sprawy, której będzie dotyczyło spotkanie. Usługa jest bezpłatna dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

10. Informacje dodatkowe

Adres strony internetowej: www.pinb.radzyn.bip.lubelskie.pl

Inspektorat nie posiada aplikacji mobilnych.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.